Notatnik marketera – sprawdzone sposoby na reklamę lokalnych marek

Firmy o zasięgu ogólnopolskim mają nieograniczone możliwości marketingowe. Nie ma tu mowy o żadnej przesadności, chyba że działania skutkują budowaniem czarnego PR-u. W trudniejszym położeniu są firmy lokalne, które nie tylko mają mniejszy zasięg, ale również ograniczony budżet. Czy to jednak oznacza, że nie ma skutecznej metody na promowanie małych przedsiębiorstw?

Jest, jednakże każdy krok musi zostać odpowiednio przemyślany i dostosowany do indywidualnych możliwości oraz potrzeb firmy.

Jakie formy reklamowe stosowane są przez lokalne przedsiębiorstwa?

  • AKCESORIA REKLAMOWE, które budują wizerunek i więź z klientem. Są to na przykład notatniki firmowe, kubki czy długopisy z logo. W małych przedsiębiorstwach baza stałych odbiorców jest bezcenna.
  • REKLAMA W LOKALNEJ PRASIE. Dlaczego nie w ogólnopolskiej? Czasami zła reklama jest gorsza od jej braku. Jeśli nie zoptymalizuje się zasięgu marketingu, to zainteresowanie potencjalnej klienteli może być tak duże, że firma nie będzie w stanie tego udźwignąć. Jeden odprawiony z kwitkiem klient pociągnie za sobą wielu innych.
  • ULOTKI, BROSZURY, WIZYTÓWKI I FOLDERY. Wbrew pozorom tradycyjne formy przekazu nie odeszły w zapomnienie. Wręcz przeciwnie – ich pozycja na rynku jest coraz silniejsza. Ponadczasowość, niska cena i łatwy sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów to tylko część korzyści jakie wynikają z jej stosowania.

Przedsiębiorcy, którzy dopiero się rozwijają muszą pamiętać o tym, aby budżet reklamowy nie odbił się rykoszetem na jakości usług. To właśnie ona (w drugiej kolejności) zadecyduje o sukcesie firmy na rynku i jej dalszych losach. Początki są trudne, ale z odpowiednim przygotowaniem i sztabem specjalistów, którzy służą radą, pomocą i własnym doświadczeniem można pokonać każdą barierę.

coffee-break-1177540_1280

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *